Sunday, August 29, 2010

Mapping the Land Lost to Parking

In the United States we dedicate a lot of land to parking and it's worth thinking about what we could be doing with that land if it weren't going to cars. Maybe we could have more parks, more affordable housing, wider sidewalks, bike lanes or new land for jobs.

Using a technique called a figure ground map you can really get a feel for what's for people and what's for cars. I made a quick one for the area around the Pico Blue Line station in Los Angeles.

Source: Google Maps


What's the priority here?

Porque debes preocuparse con los radios del bordillo

Yo sé, "¡¿radios del bordillo?!" Quizás te preguntas por que he decidido ponerte a soñar, pero escúchame un momento.

Primero tengo que explicar lo que es un radio del bordillo. Imagina el rincón de una cuadra. Es redondo, pero imagina que fuera un ángulo recto con cada bordillo llegando a un punto de intersección. Ahora mantén ese punto en tu mente y visualiza el rincon verdadero y redondo. El radio del bordillo es la distancia desde ese punto imaginario al punto en que el bordillo empieza doblarse. ¿Entiendes? Aquí está un dibujo (es la distancia de B a A):

Fuente: missionped.org

Esto es importante porque un radio del bordillo grande hace facil vueltas rápidas de coches y añade a la distancia que los peatones tienen que cruzar en un cruze de calles. Por tanto, radios de bordillo grandes y las curvas paulatinas que implican son malas para la seguridad y comodidad de los peatones.

Cuando los radios del bordillo son más cortos, las curvas son más agudas, y los coches tienen que prestar más atención cuando dan la vuelta. Por tanto, ¡apoya los radios de bordillo pequeños!

Friday, August 27, 2010

Why You Should Care About Curb Radii

I know, "Curb radii?!" You must be wondering why I've decided to put you to sleep, but hear me out.

First I have to explain what a curb radius is. Imagine the corner of a block. It's rounded, but imagine it were a right angle with each curb extending to a point of intersection. Now hold the location of that point in your mind and visualize the real rounded corner. The curb radius is the distance from that imaginary point to the point at which the curb starts to curve. Got it? Here's a picture (it's the distance from B to A):

Source: missionped.org

This is important because large curb radii mean cars can take the turn faster and pedestrians have farther to cross in an intersection. Therefore, large curb radii and the gradual curves they imply are bad for pedestrian safety and convenience.

The shorter the curb radius, the sharper the turn, and the more cars have to slow down and pay attention when they turn. So, support small curb radii!

La nota de caminar de la Línea Expo (fase primera)

Fuente: Metro

Bueno, no pude resistir hacer una ánalisis más de notas de caminar esta vez para una línea de ferrocarril que todavía no se ha construido: la fase primera de la Línea Expo.

Antes de decir más es importante entender lo que miden las notas de caminar. Puedes leer como funcionan y como no funcionan en Inglés en su sitio de internet. La versión breve es que miden la cantidad de destinos que no son residenciales ni oficinas cerca de un punto. No mide cosas como la seguridad, la topografía, el tiempo, etcétera que afectan la capacidad de caminar. No debe ser la única manera en que hacemos la análisis. Pero es interesante sin embargo :)

Otra advertencia importante es que las notas están bajas porque la línea no es completa todavía. Cuando está completa la nota subirá por las estaciones.

Aquí están los puntos más importantes:
Media aritmética: 79.3 (muy fácil caminar)
Alto: 98 (paraiso de peatones - 7th St./Metro Center)
Bajo: 48 (dependiente del coche - Expo/Western)

Y aquí están los datos:
Nombre de parada
Nota de caminar
7th St./Metro Center 98
Pico 94
23rd 85
Jefferson/USC 85
Expo Park/USC 88
Expo/Vermont 69
Expo/Western 49
Expo/Crenshaw 80
Expo/Farmdale 69
Expo/La Brea 78
La Cienega/Jefferson 69
Venice/Robertson 88

Parece que las partes en el centro de LA y cerca de USC ofrecen muchas amenidades cercas. La estación Expo/Western es mucho más bajo que las otras. Interesantemente la nueva estación en Farmdale (que todavía no está el la mapa arriba) no sale terriblemente a pesar de su naturaleza improvizada como acuerdo para parar un conflicto sobre el cruce a nivel allá.

La nota media significa que la Línea Expo está justo atrás de la Línea Dorada (pero estará más adelante cuando las estaciones existen como explicado arriba) que significa que solo el tren subterraneo tendrá una nota más alta (de todo los trenes Metro Rail y la Línea Anaranjada).

Pero como siempre, las notas de caminar solo son el principio. ¿Como parece la capacidad de caminar en estas estaciónes para ti?

Tuesday, August 24, 2010

Expo Phase 1's Walk Score

Source: Metro

Okay, I couldn't resist doing one more of these Walk Score analyses, this time for a rail line that hasn't been built yet: the first phase of the Exposition Light Rail Line.

Before I say anything else it is critical to understand what Walk Score is measuring. So read about how it works, and how it doesn't work before you go any further. The short version is it's measuring how many non-residential, non-office destinations are close to a point. It's not measuring things like safety, topography, weather, etc. that affect walkability. It is not meant to be the SOLE means of analysis. But, it is interesting nonetheless :)

Another important caveat is the scores are low because the line hasn't been built yet. Once it's built the algorithm will give more points for the stations themselves.

Here are the highlights:
Mean: 79.3 (very walkable)
High: 98 (walker's paradise - 7th St./Metro Center)
Low: 48 (car dependent - Expo/Western)

And here are the data:
Stop Name Walk Score
7th St./Metro Center 98
Pico 94
23rd 85
Jefferson/USC 85
Expo Park/USC 88
Expo/Vermont 69
Expo/Western 49
Expo/Crenshaw 80
Expo/Farmdale 69
Expo/La Brea 78
La Cienega/Jefferson 69
Venice/Robertson 88

It seems as though the portions of the line in Downtown LA and close to USC are offering up a lot of close by amenities. The situation at Expo/Western definitely jumps out as far lower than the other scores. Interestingly, the new station at Farmdale (which isn't yet on the map above) doesn't score terribly despite its impromtu nature as a compromise to settle a dispute about the at-grade crossing there.

The average score means the Expo Line is just behind the Gold Line (but it will be ahead once the stations are factored in as explained above) meaning it will be surpassed only by the subway in average Walk Score (out of all LA County's rail lines and the Orange Line).

But as always, Walk Scores are only the beginning. How walkable do these stations seem to you?

¡¿Tráfico de bicicletas?!

En el ayuntamiento de Long Beach hay una escultura de una bicicleta del estilo viejo (con la rueda de enfrente muy grande) en la pared cerca de las puertas principales. Abajo de la escultura lee la siguiente (traducido del Inglés): "Long Beach, la ciudad más amable a las bicicletas en Los Estados Unidos".

No estoy aquí para examinar rigurosamente esa afirmación, aunque diría que es más una afirmación de lo esperado de lo actual. A pesar de la atención que ha recibido el LBC, la mayoría de las calles de la ciudad todavía están dominadas por coches. Por tanto, si Long Beach es la ciudad mejor en EE.UU. para bicis voy a necesitar algo para ponerme más feliz.

Sin embargo, tuve la oportunidad de participar en algo muy bueno este fin de semana: tráfico de bicicletas, específicamente en el bici-sendero de la playa que conecta el Centro con Belmont Shore. La gente esperaba y pasaba. Aun hubo un poco de enojo de la calle (al estilo bici). Fue una experiencia extraña. ¿Es esto el futuro a que vamos?

Espero que sí. EE.UU. necesita perder un poco de peso y echar mucho menos CO2. Quizás un día el tráfico en que estarémos nos dé ejercicio, nos ahorre dinero, y no eche contaminación. Y ya que las bicis son tan compactas, quizás aun venzamos el tráfico :)

Sunday, August 22, 2010

Bike Traffic?!

At Long Beach City Hall there is a sculpture of an old-fashioned bicycle (the kind with the huge front wheel) pegged to the wall right by the main entrance. Below the sculpture reads the following: "Long Beach, the most bicycle friendly city in America".

I'm not here to rigorously evaluate that claim, although I'd say it's more a statement of aspiration than a statement of fact. Despite the attention the LBC has been getting, most streets in the city are still ruled by cars. So if Long Beach is the best America can do for bikeability, I think I'm going to need some cheering up.

However, I did get a chance to participate in a wonderful thing in Long Beach this weekend: bike traffic, specifically along the beach bike path which connects Downtown to Belmont Shore. People were passing and waiting. There was even some bike road rage. It was an eerie experience. Is this the future we're heading towards?

I hope so. America could stand to loose some weight and emit a lot less CO2. Maybe someday the traffic we'll be stuck in will be giving us exercise, saving us money, and emitting no pollution. And since bikes are so much more compact than cars, maybe we'll even beat the traffic :)

Pensamientos en "La economía ambientalista"

¿Recuerdas Van Jones? Fue un consejero de empleo ambientalisa para Presidente Obama y perdió su empleo por unas tonterías políticas en 2009.

Recientemente he tenido la oportunidad de leer su libro de 2008 The Green Collar Economy: How One Solution Can Solve Our Two Biggest Problems (La economía ambientalista: como una solución puede resolver nuestros dos problemas más grandes). En el libro la idea de desarrollo sostenible es muy importante. Es decir, no es suficiente examinar problemas medioambientales en aislamiento. Hay que examinarlos en conjunto con problemas economicas y de justicia social.

Hay mucho sacar del libro y no lo resumiré aquí (mejor leerlo por ti mismo). La cosa que noté más fue la idea de un abismo entre "el movimiento ambientalista de corriente principal" que es principalmente de personas de medianos y altos ingresos y de personas blancas, y como la gente de igresos más bajos y mucha gente de color entienden los problemas medioambientales. Mientras la gente de medianos ingresos quizás se preocupan por el calentamiento global y sus efectos en el oso polar (problema abstracto y global) y intentan reducir su impacto con un Prius (nueva technología que es más o menos costosa), gente con ingresos más bajos quizás se preocupan por la fábrica contaminante en su vecindario (problema medioambiental local), y sus problemas económicas, y intentan resolver estas problemas con empleo ambientalista: empleo que no solamente ayuda al medio ambiente, sino también enfrenta el daño medioambiental más alto que existe en cumindades desvalidas, y paga sueldos buenos también.

Si estos dos grupos pueden unirse para trabajar juntos, podríamos construir una fuerza política para ganar el apoyo de los gobiernos para poner en práctica la revolución ambientalista.

La clave es encontrar maneras de incluir la gente que no han sido incluida en la economía actual en la nueva economía ambientalista. El ambientalismo no puede ser algo solamente para la élite. Tiene que ser algo para todos.

Thursday, August 19, 2010

Thoughts on "The Green Collar Economy"


Source: VanJones.net

Remember Van Jones? He was a green jobs adviser for President Obama and got crucified over some political BS and was forced to resign in 2009.

I've recently had a chance to read his 2008 book The Green Collar Economy: How One Solution Can Solve Our Two Biggest Problems. The book has the idea of sustainability at its core. Namely, it is not enough to look at environmental problems in isolation. You have to look at them in conjunction with economic and social justice problems.

There is much to draw from in the book and I won't summarize it all here (better that you read it yourself). The thing that struck me the most was the idea that there is a gulf between the "mainstream environmental movement" which is largely middle-upper income and largely white, and how lower income people and many people of color view environmental problems. While middle class people might worry about global warming's effects on the polar bear (abstract, global problem) and try to reduce their impact with a Prius (new, somewhat expensive technology), lower income people might worry about the polluting factory in their neighborhood (local environmental problem), and their economic problems, and resolve these issues with green collar jobs: jobs that not only help the Earth, but also address the disproportionate environmental harms that disadvantaged communities face, and pay decent wages as well.

If these two groups can bridge the cultural gaps that divide them and work together, we could build a political coalition that could put the force of public policy behind the green revolution.

The key is finding ways to include the people who are being left behind by the current economy in the new green economy. Green can't be something just for the elite. It has to be mainstream and accessible to all.

La nota de caminar del mejor transporte público de LA

He llegado al fin de mi serie en las Notas de Caminar de la "red de transporte público de primera" de Los Ángeles. He escrito ensayitos sobre las siguientes líneas durante los últimos días:

Línea Azul
Línea Verde
Línea Dorada
Línea Anaranjada
Líneas Roja y Violeta

Las Líneas Roja/Violeta tuvieron la nota promedia más alta (93.1 - paraíso de peatones), seguido por la Línea Dorada (79.5 - muy fácil caminar), la Línea Azul (73.7 - muy fácil caminar), la Línea Anaranjada (70.9 - muy fácil caminar), y la Línea Verde (58.7 - más o menos posible caminar).

Estoy para mostrarte la media aritmética de todas las estaciones de estas líneas (calculado por tomar el promedio de las estaciones, no las medias arriba). Después destacaré las estaciones con las 5 notas más bajas. Éstas deben ser un foco lógico de mejorar la capacidad de caminar de la red. Con suerte, tenemos muchos e,jemplos de estaciones con notas altas también así que notare las con las 5 notas más altas también, como ejemplares posibles.

La media aritmética nota de caminar de todas las estaciones en esta red es . . .

77.3 de un posible 100 (muy fácil caminar, pero no un paraíso de peatones)

Las cinco estaciones (+1 uno por un empate) con las notas más bajas son:
Avalon -- Línea Verde -- 37 (dependiente del coche)
Aviation/LAX -- Línea Verde -- 37 (dependiente del coche)
Del Amo -- Línea Azul -- 40 (dependiente del coche)
De Soto -- Línea Anaranjada -- 45 (dependiente del coche)
Harbor Freeway -- Línea Verde -- 48 (dependiente del coche)
Lakewood -- Línea Verde -- 48 (dependiente del coche)

Las cinco estaciones (+3 uno por un empate) con las notas más altas son:
Pershing Square (norte) -- tren subterráneo -- 100 (nota perfecta)
Wilshire/Vermont -- tren subterráneo -- 100 (nota perfecta)
Pershing Square (south) -- tren subterráneo -- 98 (paraíso de peatones)
7th Street/Metro Center (Flower) -- tren subterráneo & Línea Azul -- 98 (paraíso de peatones)
7th Street/Metro Center (Hope) -- tren subterráneo & Línea Azul -- 98 (paraíso de peatones)
Wilshire/Western -- Línea Violeta -- 98 (paraíso de peatones)
Memorial Park -- Línea Dorada -- 98 (paraíso de peatones)
Transit Mall -- Línea Azul -- 98 (paraíso de peatones)

Al fin y al cabo, puedes sacar datos de una computadora tanto como quieras, pero para entender la diferencia entre estas estaciones hay que visitarlas, caminarlas y pensarlas. Hay un tren o un autobús esperando llevarte.

Monday, August 16, 2010

The Walk Score of LA's Best Transit

I've come to the end of my series on the Walk Scores of LA County's "premium transit network". I've written posts about the following lines over the past several days:

Blue Line
Green Line
Gold Line
Orange Line
Red/Purple Line

The Red/Purple line had the highest average walk score (93.1 - walker's paradise), followed by the Gold Line (79.5 - very walkable), the Blue Line (73.7 - very walkable), the Orange Line (70.9 - very walkable), and the Green Line (58.7 - somewhat walkable).

I'm about to show you the overall mean of all of the stations in these lines (calculated by averaging the stations themselves, not the means above). Then I'll highlight the stations with the five lowest scores. These should be a logical focus for improving the walkability of the network. Luckily, we have plenty of examples of stations with high scores too, so I'll list off the five highest as well, as possible examples to emulate.

The overall mean average Walk Score of all of the stations in the network is (drumroll please) . . .

77.3 out of 100 (very walkable, but not a walker's paradise)

The five (+1 because of a tie) stations with the lowest scores are:
Avalon -- Green Line -- 37 (car dependent)
Aviation/LAX -- Green Line -- 37 (car dependent)
Del Amo -- Blue Line -- 40 (car dependent)
De Soto -- Orange Line -- 45 (car dependent)
Harbor Freeway -- Green Line -- 48 (car dependent)
Lakewood -- Green Line -- 48 (car dependent)

The five (+3 because of a tie) stations with the highest scores are:
Pershing Square (north) -- Subway -- 100 (perfect score)
Wilshire/Vermont -- Subway -- 100 (perfect score)
Pershing Square (south) -- Subway -- 98 (walker's paradise)
7th Street/Metro Center (Flower) -- Subway & Blue Line -- 98 (walker's paradise)
7th Street/Metro Center (Hope) -- Subway & Blue Line -- 98 (walker's paradise)
Wilshire/Western -- Purple Line -- 98 (walker's paradise)
Memorial Park -- Gold Line -- 98 (walker's paradise)
Transit Mall -- Blue Line -- 98 (walker's paradise)

At the end of a day, you can pull data from a computer all you want, but if you want to understand the difference between these stations you have to go out to them, walk around them and think about them. There's a train or a bus waiting to take you.

La nota de caminar del tren subterráneo

Las Líneas Roja y Violeta, las dos ramas del tren subterráneo de LA.
Fuente: Metro

Ahora ha llegado la hora de examinar la capacidad de caminar de la parte quizás más especial del transporte público del Condado de Los Ángeles: el tren subterráneo. Tiene dos ramas. La Línea Roja connecta el contro de Los Ángeles con North Hollywood y la Línea Violeta connecta el contro de Los Ángeles con Koreatown. Creo que estas son partes de una misma línea y las consideraré así.

Recuerda, así se entienden las notas de caminar:
90-100: Paraíso de peatones
70-89: Muy fácil caminar
50-69: Más o menos posible caminar
25-49: Dependiente del coche
0-24: [Muy] dependiente del coche

Aquí están los puntos más importantes:
Media aritmética: 93.1 (paraíso de peatones)
Media de la Línea Violeta: 94.5 (paraíso de peatones)
Media de la Línea Roja: 92.9 (paraíso de peatones)
Alto: 100 (Pershing Square North and Wilshire/Vermont)
Bajo: 77 (Vermont/Beverly)

Y aquí están los datos:
Nombre de parada
Nota de caminar
Union Station (oeste) 89
Union Station (este) 82
Civic Center (oeste) 97
Civic Center (este) 91
Pershing Square (sur) 98
Pershing Square (norte) 100
7th Street/Metro Center (Figueroa) 97
7th Street/Metro Center (Flower) 98
7th Street/Metro Center (Hope) 98
Westlake/MacArthur Park 86
Wilshire/Vermont 100
Wilshire/Normandie 94
Wilshire/Western 98
Vermont/Beverly 77
Vermont/Santa Monica (sur) 91
Vermont/Santa Monica (norte) 92
Vermont/Sunset (oeste) 97
Vermont/Sunset (este) 97
Hollywood/Western 92
Hollywood/Vine 95
Hollywood/Highland 95
Universal City (norte) 91
Universal City (sur) 88
North Hollywood 92

Si quieres vivir en un lugar en que es muy fácil caminar y usar transporte público en el Condado de LA, probablemente debes vivir cerca de una de estas paradas. El tren subterráneo es mucho mejor que las otras líneas cuando se trata de capacidad de caminar. Eso es lógico, ya que incluye unos de los vecindarios urbanos más clásicos de LA. Son lugares con densidad y mezcla de usos de tierra suficientes para hacer los pies la manera más lógica de transporte para muchas cosas. Hablo del Centro de Los Ángeles, MacArthur Park, Koreatown, y Hollywood Central.

Si estás prestando mucha atención notarás que las notas para Union Station son diferentes que las que salieron para la Línea Dorada. Eso es porque paran en diferentes partes de la estación y la "pequeña" diferencia en lugar es suficiente afectar la nota. "Pequeñas" diferencias de lugar son muy importantes para una persona a pie. Mejorar la capacidad de caminar se trata de no desperdiciar espacio.

La nota de MacArthur Park está más bajo que pensé que estaría. Es comun que la nota de caminar está más bajo cuando el lugar está cerca de un parque grande. No es necesariamente una cosa mala tener una nota más baja en tal caso.

Creo que los datos hablan por si mismos más o menos. Especialmente si visitas estos lugares para pasearlos. Quiero notar que tengo un problema con las notas de la estación Universal City. Me parecen altas porque cruzar al este para llegar a Univeral Studios tiene un cruze muy orientado a los coches en que solo hay tres cruzes para peatones, y porque hay que subir una colina muy grande y empinada para llegar a Universal Studios y el City Walk (hay un autobús, pero es dificil caminar). Técnicamente estás cerca, pero las notas de caminar no consideran cosas así. Por tanto es importante pensar en la calidad de los números y leer la página de métodos en el sitio de internet Walk Score.

La próxima vez, resumiré el estudio entero.

Aldea pequeña en Colorado prohibe bicicletas en caminos grandes

El LA Times tuvo un cuento de esto ayer. Aquí está el sitio de internet de la ciudad. Eso no es bueno Black Hawk, CO.

Si quieres hacer escuchado tu voz, aquí está la dirección de correo electrónico de la gerente de la ciudad:
CityManager@CityofBlackHawk.org

Sunday, August 15, 2010

Tiny Colorado Town Bans Bikes from Major Streets

The LA Times had a story about this today. Here's the city's webpage. Not cool, Black Hawk, CO, not cool at all.

If you feel like weighing in, here's the Black Hawk city manager's email address:
CityManager@CityofBlackHawk.org

The Subway's Walk Score

The Red and Purple Lines, the two branches of LA's subway.
Source: Metro

Now it's time to assess the walkability of the crown jewel of LA County Transit: the subway. It consists of two branches. The Red Line connects downtown LA and North Hollywood and the Purple Line connects Downtown LA and Koreatown. I'll be treating these lines as two branches of the same line, which is what they really are.

Remember, this is how to interperet the Walk Scores:
90-100: Walker's Paradise
70-89: Very Walkable
50-69: Somewhat Walkable
25-49: Car Dependent
0-24: [Very] Car Dependent

Here's the highlight reel:
Overall Mean: 93.1 (Walker's Paradise)
Purple Line Mean: 94.5 (Walker's Paradise)
Red Line Mean: 92.9 (Walker's Paradise)
High: 100 (Pershing Square North and Wilshire/Vermont)
Low: 77 (Vermont/Beverly)

And here are the data:
Station Name Walk Score
Union Station (west) 89
Union Station (east) 82
Civic Center (west) 97
Civic Center (east) 91
Pershing Square (south) 98
Pershing Square (north) 100
7th Street/Metro Center (Figueroa) 97
7th Street/Metro Center (Flower) 98
7th Street/Metro Center (Hope) 98
Westlake/MacArthur Park 86
Wilshire/Vermont 100
Wilshire/Normandie 94
Wilshire/Western 98
Vermont/Beverly 77
Vermont/Santa Monica (south) 91
Vermont/Santa Monica (north) 92
Vermont/Sunset (west) 97
Vermont/Sunset (east) 97
Hollywood/Western 92
Hollywood/Vine 95
Hollywood/Highland 95
Universal City (north) 91
Universal City (south) 88
North Hollywood 92

So, the short version is if you want to live in a place in which it's really easy to walk and use transit in LA County, you should probably be living near one of these stops. The subway blows all of the other lines out of the water on walkability. It stands to reason, since it includes some of LA's most classic urban neigborhoods, places that are dense, and mixed-use enough to make walking the logical way to get around. I'm talking about Downtown, MacArthur Park, Koreatown, and Central Hollywood.

If you're paying close attention you'll notice that the scores from Union Station are different from the one that came up for the Gold Line. That's because the subway and the Gold Line stop in different places in the station, and the "slight" difference in position is enough to affect the score. "Small" differences in position matter a lot to a person on foot. Boosting walkability is about not wasting space.

MacArthur Park's score is lower than I thought it would be. Walk Score tends to deliver lower scores for places near large parks. It's not necessarily a bad thing to a have a score that's a bit lower in case like this.

I think the data speak for themselves for the most part. Especially if you visit these places and walk around them. I do want to point out that I have a problem with the scores at Universal City. They feel really high to me because crossing to the east to go to Universal Studios has a really car-oriented intersection with only three crosswalks, and because you have to go up a giant steep hill to get to Universal Studios and the City Walk (there's a tram, but it is hard to walk). You are technically close, but Walk Score doesn't factor in things like these. That's why it's important to take all of these scores with a grain of salt and read the Methodology page on Walk Score's website.

Next time, I'll bring it all together.

La nota de caminar de la Línea Anaranjada

Fuente: Metro

Antes de terminar con el tren subterráneo (las Líneas Roja y Violeta) y resumir los resultados del estudio entero examinaré la Nota de Caminar de la Vía de autobús Línea Anaranjada. La Línea Anaranjada no es un tren, pero tiene un camino exclusivo, servicio frequente, politica de pagar antes de subir, subidas en cada puerta y grandes estaciones como un tren. Por tanto creo que merece ser considerado parte de lo que podrías llamar la "Red de Primera de Transporte Público" del Condado de Los Ángeles. La Línea Plateada, por el otro lado, no examinaré porque no tiene camino exclusivo por su ruta entera y no pagas antes de subir.

Las notas se pueden entender así:
90-100: Paraíso de peatones
70-89: Muy fácil caminar
50-69: Más o menos posible caminar
25-49: Dependiente del coche
0-24: [Muy] dependiente del coche

Aquí están los puntos más importantes
Media aritmética: 70.9 ("Muy fácil caminar", por casi "Más o menos posible caminar")
Alto: 94 (Warner Center)
Bajo: 45 (De Soto)


Y aquí están los datos:
Nombre de parada
Nota de caminar
North Hollywood 92
Laurel Canyon 78
Valley College 69
Woodman 63
Van Nuys 72
Sepulveda 82
Woodley 69
Balboa 49
Reseda 88
Tampa 54
Pierce College 58
De Soto 45
Canoga 80
Warner Center 94

Pues, tenemos 14 estaciones. 2 están en la categoría "paraíso de peatones", 5 están "muy fácil caminar", 5 están "más o menos posible caminar" y 2 están "dependiente del coche".

Los términos de la línea tienen la capacidad de caminar más alto. La nota de la estación North Hollywood cae un poco por su aparcamiento grande pero es todavía excelente por las tiendas y autobuses que se encuentran allí. La estación Warner Center está cerca de una galería comercial y es también un foco de transporte público.

No tengo tanta familiaridad con la Valle de San Fernando que tengo con unas de las otras áreas así que no puedo decir mucho más. Lo que parece claro es que tenemos una gama de capacidades de caminar como es el caso con muchas de las líneas. Unas estaciones son buenas mientras otras necesitan mejoras urgentemente. Tenemos unos precedentes de lugares en que es fácil caminar que vienen del Valle aquí y espero que estas lecciones puedan ser aplicados para subir las notas de las estaciones que no han salido bien.

Friday, August 13, 2010

The Orange Line's Walk Score

Source: Metro

Before I finish up with the subway (the Red and Purple lines) and summarize the results of the entire study I'm going to take a look at the Walk Score of the Orange Line Busway. The Oragne Line isn't a train, but it has a dedicated right of way, frequent service, pay before boarding policy, boarding at every door, and large dedicated stations like a train, so I think it deserves to be considered part of what you could call LA County's "Premium Transit Network". The Silver Line, on the other hand, I won't be examining because it does not have a dedicated right of way for its entire route and you do not pay before you get on.

The scores can be interpreted as follows:
90-100: Walker's Paradise
70-89: Very Walkable
50-69: Somewhat Walkable
25-49: Car Dependent
0-24: [Very] Car Dependent

Here are the highlights:
Mean: 70.9 ("Very Walkable", but just barely)
High: 94 (Warner Center)
Low: 45 (De Soto)

And here are the data:
Stop Name Walk Score
North Hollywood 92
Laurel Canyon 78
Valley College 69
Woodman 63
Van Nuys 72
Sepulveda 82
Woodley 69
Balboa 49
Reseda 88
Tampa 54
Pierce College 58
De Soto 45
Canoga 80
Warner Center 94

So, here we have 14 stations. 2 are in the "Walker's Paradise" range, 5 are "Very Walkable", 5 are "Somewhat Walkable" and 2 are "Car Dependent".

The ends of the line have the highest walkability. North Hollywood Station's score suffers a bit from its large parking lot, but this is compensated for by a good range of nearby retail and transit. Warner Center station is close to a mall and is also a transit hub.

I'm not as familiar with the San Fernando Valley as I am with some of the other areas so I can't elaborate too much more. What seems apparent is that we have a range of walkability as is the case with many of the lines. Some stations are pretty good. Others need serious improvement. We have some Valley-specific precedents for stations where walking is easy and I hope these lessons can be applied to boost the scores of the stations that are struggling.

La Nota de Caminar de la Línea Dorada

Fuente: Metro

¡La investigación sigue! Hasta aquí he comprobado las Notas de Caminar de las Líneas Azul y Verde del Condado de Los Ángeles y ahora ha llegado la hora de verificar la capacidad de caminar de la Línea Dorada. El resultado es la Línea Dorada tiene la nota más alta de las tres que ya he examinado, y la extención al este que abrió en 2009 (y que me gusta) bajó la nota media.

Aquí están los puntos más importantes:
Media de la línea entera: 79.5 (Muy fácil caminar)
Media de la "Línea Dorada Clásica": 84.6
Media de la extención al este: 71.1
Alto: 98 (Memorial Park)
Bajo: 58 (Maravilla)

Y aquí estan los datos:
Nombre de parada
Nota de caminar
Sierra Madre Villa 88
Allen 74
Lake 91
Memorial Park 98
Del Mar 97
Fillmore 91
Mission 95
Highland Park 88
Southwest Museum 71
Heritage Square 62
Lincoln/Cypress 80
Chinatown 83
Union Station 82
Little Tokyo/Arts District 94
Pico/Aliso 72
Mariachi Plaza 74
Soto 65
Indiana 66
Maravilla 58
East LA Civic Center 69
Atlantic 71

La Línea Dorada tiene seis estaciones en la categoría paraíso de peatones (90+). La estación Memorial Park está justo al norte de Pasadena Viejo, que es sin duda un destino popular para peatones. La estación Lake está cerca de una área urbana de Pasadena. La estación Del Mar está justo encima de un edificio orientado al transporte público que tiene departamentos y tiendas. La estación Mission está en el corazón de un distrito bonito de compras en Pasadena del Sur. Estoy un poco sospechoso de la nota alta en la estación Flimore. Nunca he bajado allá y la capacidad de caminar quizás es más como sería volando que es caminando.

Quiero ser justo a la Extensión al Este. Ya que es tan nuevo, no realmente ha tenido la oportunidad de fomentar mucha reurbanización (que podría añadir más capacidad de caminar). Sin embargo, como están las cosas ahorita no es terrible. La estación Little Tokyo es la estrella aquí, y si no la has visto es un ejemplo bueno de un vecindario urbano interesante en que es fácil caminar.

En general, la capacidad de caminar de la Línea Dorada me ha puesto más feliz hoy. Parece extraño que tiene tan bajo número de clientes. Quizás eso cambiará.

Wednesday, August 11, 2010

The Gold Line's Walk Score

Source: Metro

The research continues! So far I've checked the Walk Scores of LA County's Blue Line and Green Line and now it's time to assess the walkability of the Gold Line. As it turns out, the Gold Line has the highest average score yet, and the recently opened Eastside Extension (which I certainly welcome) ended up lowering the average score.

Here are the highlights:
Overall Mean: 79.5 (Very Walkable)
"Classic Gold Line" Mean: 84.6
Eastside Extension Mean: 71.1
High: 98 (Memorial Park)
Low: 58 (Maravilla)

And here are the data:
Stop Name Walk Score
Sierra Madre Villa 88
Allen 74
Lake 91
Memorial Park 98
Del Mar 97
Fillmore 91
Mission 95
Highland Park 88
Southwest Museum 71
Heritage Square 62
Lincoln/Cypress 80
Chinatown 83
Union Station 82
Little Tokyo/Arts District 94
Pico/Aliso 72
Mariachi Plaza 74
Soto 65
Indiana 66
Maravilla 58
East LA Civic Center 69
Atlantic 71

The Gold Line has six stations in the "Walker's Paradise" range (90+). Memorial Park station is just north of Old Pasadena, which is definitely a hot pedestrian destination. Lake station is near more Pasadena urbanness. Del Mar station is right in the middle of a Transit Oriented Development that mixes housing and shops. Mission station is perched in the heart of a charming shopping district in South Pasadena. I'm a bit suspicious of the high score at Filmore Station. I've never gotten off at it and the walkability may be more "as the crow flies" than how things are with the path you actually have to traverse.

I want to be fair to the Eastside Extension. Since it's so new, it hasn't really had the chance to spur a lot of redevelopment yet (which might make things more walkable). Still, as things stand now it's not horrible. Little Tokyo station is the star here, and if you haven't been it's a great example of an interesting, walkable urban neighborhood.

Overall, the Gold Line's walkability has raised my spirits today. Funny that it has such low ridership. Maybe that will change.

La nota de caminar de la Línea Verde

Fuente: Metro

Como prometido, estoy describiendo las líneas de Metro Rail para ver la capacidad de caminar de sus paradas. Lee este ensayo para aprender más del método Walk Score. Este ensayo tiene que ver con la Línea Verde.

Las notas se pueden entender así:
90-100: Paraíso de peatones
70-89: Muy fácil caminar
50-69: Más o menos posible caminar
25-49: Dependiente del coche
0-24: [Muy] dependiente del coche

La Línea Verde tiene menos capacidad de caminar que la Línea Azul. Distinta a la Línea Azul, ninguna estación de la Línea Verde alcanza el nivel "Paraíso de peatones". He escribido en manera subjetiva las estaciones oestes de la Línea Verde en este ensayo. El resultado es las estaciones encima de la carretera 105 tienen menos capacidad de caminar que las estaciones del oeste. Supongo que esto es lógico ya que tienes que caminar un poco para alcanzar lugares más allá de la carretera misma. Aquí son los puntos más importantes:

Nota media: 58.7 (Más o menos posible caminar)
Alto: 83 (Douglas)
Bajo: 37 (LAX/Aviation & Avalon)

Y aquí están los datos:

Nombre de parada
Nota de caminar
Redondo Beach 77
Douglas 83
El Segundo 65
Mariposa 57
Aviation/LAX 37
Hawthorne 58
Crenshaw 75
Vermont 54
Harbor Freeway 48
Avalon 37
Imperial/Wilmington 60
Long Beach 66
Lakewood 48
Norwalk 57

En general estoy desilusionado pero no sorprendido con los resultados. La cantidad de pasajeros de la Línea Verde es mucho más baja que la de la Línea Azul. Si queremos atraer a más pasajeros, tenemos que asegurar que haya algo dentro de una distancia que se puede cruzar a pie cuando llegan a las estaciones.

Monday, August 9, 2010

The Green Line's Walk Score

Source: Metro

As promised, I'm moving through Metro Rail's lines to see how the walkability of their stops stacks up. Read this post to learn more about the Walk Score measurement I use. This post covers the Green Line.

The scores can be interpreted as follows:
90-100: Walker's Paradise
70-89: Very Walkable
50-69: Somewhat Walkable
25-49: Car Dependent
0-24: [Very] Car Dependent

The Green Line is less walkable than the Blue Line. Unlike the Blue Line, none of the Green Line's stations reach the "Walker's Paradise" level. I've subjectively documented the western Green Line stations in this post. It turns out that the stations inside the 105 expressway are actually less walkable than the western stations. I guess this makes sense since you have to walk a bit just to be clear of the expressway itself. Here are the highlights:

Mean: 58.7 (Somewhat Walkable)
High: 83 (Douglas)
Low: 37 (LAX/Aviation & Avalon)

And here are the data:

Stop Name Walk Score
Redondo Beach 77
Douglas 83
El Segundo 65
Mariposa 57
Aviation/LAX 37
Hawthorne 58
Crenshaw 75
Vermont 54
Harbor Freeway 48
Avalon 37
Imperial/Wilmington 60
Long Beach 66
Lakewood 48
Norwalk 57

Overall I'm disappointed but not surprised by the results. The Green Line's ridership is significantly lower than that of the Blue Line. If we're going to boost that ridership, we need to make sure there's actually something within walking distance when people get off of the train.

La nota de caminar de la Línea Azul

Fuente: Metro

Acabo de usar Nota de Caminar para comprobar que fácil es caminar en cada parada de la Línea Azul del Condado de Los Ángeles. Nota de Caminar mide la variedad y proximidad de las cosas alrededor de una área. Este enlace descirbe el método en Inglés. Las notas van de 0 a 100 así:

90-100: Paraíso de peatones
70-89: Muy fácil caminar
50-69: Más o menos posible caminar
25-49: Dependiente del coche
0-24: [Muy] dependiente del coche

¿Bueno, como salió la Línea Azul? No es una sopresa que los extremos de la Línea, en los centros de Long Beach y Los Ángeles salieron bien, y la parte en medio de la Línea luchó para alcanzar mucha capacidad de caminar. Areas centrales-urbanas de las ciudades usualmente tienen la densidad de población para apoyar una variedad de usos de tierra que se puede alcanzar sin tener que cruzar mucha distancia horizontal, que significa, usualmente son lugares en que es fácil caminar.

Nota media: 73.7
Alto: 98 en Transit Mall & 7th St. Metro Center
Bajo: 40 en Del Amo

Nombre de parada
Nota de Caminar
5th Street 97
1st Street 97
Transit Mall 98
Pacific 95
Anaheim 80
Pacific Coast Highway 77
Willow 82
Wardlow 57
Del Amo 40
Artesia 51
Compton 68
Imperial/Wilmington 58
103rd 65
Firestone 57
Florence 75
Slauson 58
Vernon 60
Washington 58
San Pedro 74
Grand 82
Pico 94
7th St./Metro Center 98

Unas de estas estaciones presentan un desafío claro para los peatones. Me turba que la estación Imperial/Wilmington, donde cruzan las líneas Azul y Verde, solamente está en la categoría "más o menos posible caminar". El cruce de dos líneas es un lugar lógico para urbanización intensa, pero por alguna razón, quizás miedo del vecindario (Watts), la urbanización no se ha ocurido.

Planeo hacer esto para cada línea del sistema Metro Rail así que sigue leyendo.

Saturday, August 7, 2010

The Blue Line's Walk Score

Source: Metro

I just used Walk Score to check the ease of walking at every stop on LA County's Blue Line. Walk Score measures the variety and proximity of stuff around an area. Click this link for a description of its method. The scores range from 0 to 100 as follows:

90-100: Walker's Paradise
70-89: Very Walkable
50-69: Somewhat Walkable
25-49: Car Dependent
0-24: [Very] Car Dependent

So, how did the Blue Line Stack up? Not surprisingly, the ends of the line, in Downtown Long Beach and Downtown Los Angeles scored highly, and the middle portion struggled to achieve much walkability. Downtown areas tend to have the population density to support a variety of land uses that are accessible without having to cross a lot of horizontal space, which means, they tend to be easy to walk in.

Mean average score: 73.7
High: 98 at Transit Mall & 7th St. Metro Center
Low: 40 at Del Amo

Stop Name Walk Score
5th Street 97
1st Street 97
Transit Mall 98
Pacific 95
Anaheim 80
Pacific Coast Highway 77
Willow 82
Wardlow 57
Del Amo 40
Artesia 51
Compton 68
Imperial/Wilmington 58
103rd 65
Firestone 57
Florence 75
Slauson 58
Vernon 60
Washington 58
San Pedro 74
Grand 82
Pico 94
7th St./Metro Center 98

Some of these stations present a clear challenge to pedestrians. Disturbingly, the Imperial/Wilmington station, where the Blue and Green lines cross, is only in the "somewhat walkable" range. The intersection of two major transit lines is a logical place for intense development, but for some reason, possibly fear about the neighborhood (Watts), development has not been forthcoming.

I plan to do this for every line in the Metro Rail system, so stay tuned.

Corte federal rechaza la Prop 8


Fuente: The Equality Campaign

A veces un cuento viene que es tan grande, me obliga romper el tema de este blog y escribir algo diferente.

Miércoles en juez federal rechazó la Proposición 8, la prohibición Californiana de matrimonios del mismo sexo, una reforma constitucional que pasó en 2008 con 52% de los votos. Juez Vaugn R. Walker concluyó que la prohibición violó las garantias de proceso obligado y protección igual de las leyes garantizadas en la Consitutción Federal. La decisión será apelada a los cortes federales más altos y quizás será escuchado en la Suprema Corte de los Estados Unidos.

Esta es una victoria enorme para todos en la comunidad LGBT (lesbiana, gay, bisexual, transgénero) y para todos que celebran una sociedad con más libertad y tolerancia. Marca mis palabras, derechos iguales para minorías sexuales es el asunto de derechos civilies de nuestra época, tan importante como la lucha épica de derechos civiles para minorías "raciales".

Nota que la Constitucion de California se puede cambiar por un voto de sencillo mayoría de la gente. Esto lo hace demasiado fácil y leyes malas como Prop 8 regresarán hasta que logremos cambiar esta regla.

¡Felicidades! ¡Esta es una victoria dulce!

Thursday, August 5, 2010

District Court Smacks Down Prop 8


Sometimes a story comes along which is so huge, it compels me to break the subject matter of this blog and talk about it.

Yesterday a Federal Judge struck down Proposition 8, California's ban on same-sex marriage, a state constitutional amendment that passed in 2008 with 52% of the vote. Judge Vaugn R. Walker's ruling concluded that the ban violated the Federal Constitution's guarantees of due process and equal protection of the laws. The decision will be appealed to the 9th Circuit Court of Appeals and possibly to the Supreme Court of the United States.

This is a huge victory for everyone in the LGBT community and for everyone who celebrates a more free and tolerant society. Make no mistake, equal rights for sexual minorities is the civil rights issue of our time, equivalent in significance to the epic struggle for equal rights for "racial" minorities.

Notice that the California Constitution can be amended with a simple majority vote of the people. That makes it far too easy, and bad legislation like Prop 8 will continue to plague us until we get this fixed.

Congratulations! This is a great day!